יום ראשון, 17 ביולי 2016

איך לבנות אתר אינטרנט טוב

איך לבנות אתר אינטרנט טוב
במסגרת השיווק הדיגיטלי, הציפיות של בעל העסק או הארגון מאתר האינטרנט לא בהכרח תואמות את הציפיות של הלקוח מהאתר. בעל העסק מעוניין להשיג דבר מסוים מהאתר בעוד לעומתו הלקוח מעונין לקבל דבר אחר. על בעל העסק להתמקד בתפיסה של הלקוח משום שהוא זה שיכריע בסופו של דבר האם האתר הוא אתר טוב.
יצירת אתר מכוון לקוחות
הפעילות הדיגיטלית של כל עסק או ארגון צריכה להיות מכוונת כלפי הלקוחות. בניית אתר אינטרנט היא הבסיס והעוגן המרכזי לכל הפעילות השיווקית של העסק, לכן בעת בנית אתר על בעל העסק לקחת בחשבון את הגורמים השונים. 
אתר שקל למצוא אותו במנוע החיפוש - אתר מוכוון לקוחות צריך להיות אתר שקל למצוא אותו במנועי החיפוש, שמנוע החיפוש זיהה אותו וסרק אותו והוא מציג אותו בתוצאות החיפוש כאשר הגולשים מבצעים חיפוש בתחום. 
בונה האתרים יכול לבנות אתר יפה ומעוצב אולם אם לא תהיה אליו תנועה, אם מנועי החיפוש לא יזרימו את הגולשים לאתר אז הוא לא שווה שום דבר.
אתר שמציג את התועלת עבור הגולש - אתר מכוון לקוחות צריך להציג בצורה מאוד ברורה את התועלת לגולש. בתוך שניות ספורות הגולש צריך להסיק שאכן האתר יכול לפתור לו את המצוקה שלו ושכדאי לו להשקיע את זמנו היקר להמשיך לחקור את האתר.
אם המסר באתר לא משכנע את הגולש בתוך פרק זמן מאוד קצר שאכן הוא הגיע למקום הנכון הוא לא ישקיע את אותן שניות יקרות וימשיך לאתר אחר. 
אתר שניתן לבצע בו פעולות בקלות ובנוחות - אתר מכוון לקוחות צריך להיות נוח וידידותי למשתמש. אתר שמופיע בתוצאות החיפוש ומציג באמצעות כתיבה שיווקית נכונה את התועלת ללקוח אבל הוא לא ידידותי למשתמש וכל פעולה בו היא מסורבלת ולא נגישה אינו עונה על ההגדרה של אתר מכוון לקוחות. 
בכל פעולה שהיא, בין אם הגולש רוצה להזמין שולחן במסעדה, לבצע רכישה של מוצר או שירות, להוריד טפסים או בין אם הוא רוצה ליצור קשר, אם האתר לא בנוי בצורה ברורה וידידותית והלקוח צריך להשקיע יותר מכמה שניות כדי לבצע את הפעולה, סביר להניח שהוא לא יתאמץ, יפרוש ויעזוב לאתר אחר. 

אתרים רבים מתקשים ונכשלים לבנות אתר מכוון לקוחות. למרות שבשנים האחרונות יותר ויותר אתרים מנסים לשפר ולהתייעל עדיין התופעה קיימת, בעיקר באתרים ממשלתיים וציבוריים וגם בלא מעט אתרים של עמותות ואפילו אתרים עסקיים. 

לקריאה נוספת:
www.bestlecture.co.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה